[Silesia] Koncepcja, plany

Filip Kłębczyk fklebczyk at gmail.com
Mon Dec 3 11:16:33 UTC 2012

W dniu 03.12.2012 00:44, Jakub Wiśniowski pisze:
> Cześć,

Witam,

na początku z góry dziękuje za maila :)

>     Dzięki za invite do tej listy. Widzę, że ruchu nie ma a pomysł
> wszakże ciekawy.

Ruchu nie ma, bo obiecałem napisać maila

  Może dlatego, że to nie google groups (jak już ktoś to
> wcześniej pisał), który imho byłby wygodniejszy i więcej ludzi by tu
> zaglądało.

No właśnie chodzi o to by nie korzystać z infrastruktury tego typu
korporacji, których łaska bywa zmienna, tylko z w miarę niezależnej
(najlepiej własnej) infrastruktury. W związku z tym, że własnego serwera
nie mamy (nie, nie chodzi o kupowany hosting, tylko o własną maszynę) to
korzystamy z uprzejmości Hackerspace Warszawa. Wiesz to trochę wybór jak
to czy do bezpośredniej komunikacji mamy korzystać z IRC czy Gadu-Gadu
(to pierwsze się samo nasuwa). O samym Googlu to warto się zastanowić,
choćby zaglądając na takie inicjatywy Free Software Foundation Europe
jak "FreeYourAndroid" i ile tej wolności nam daje.

Chłopaki z Warszawy mogą nam jeszcze postawić wiki o co niezwłocznie
poproszę. Generalnie najcześciej stosowane metody komunikacji w
hackerspace'ach (poza spotkaniami "w realu") to właśnie:

* lista mailingowa (bo można coś przemyślanego i dłuższego napisać)
* wiki (by nie trzeba było przeglądać listy mailingowej, w poszukiwaniu
najważniejszych informacji)
* IRC (komunikacje real-time)

> [...]
> Filipa, a i wyszukiwarka poszła w ruch no i mamy:
>
> 1. Co to jest hackerspace - zgodnie z definicją na stronie
> http://hackerspaces.org/wiki/Hackerspaces jest to przede wszystkim
> fizyczne miejsce, w którym się coś fajnego dzieje i to dzieje 24 h na dobę.
>
> 2. Co to jest i jak działa hackerspace w takim kraju jak Polska - strona
> warszawskiego hackerspace: https://wiki.hackerspace.pl/doku.php?id=about
> z której można zaczerpnąć trochę konceptów.
>
>     W każdym razie prośba, chyba głównie do Filipa o przedstawienie
> koncepcji śląskiego hackerspace'u. Jak to widzisz i jak wg Ciebie

Koncepcję przedstawię w następny mailu (już nawał pracy mam za sobą,
więc mogę go pisać i nie będzie takiej obsuwy), a jeszcze przy okazji
wrzucam linka do prezentacji odnośnie wzorców stosowanych przy
prowadzeniu hackerspace:

http://events.ccc.de/congress/2007/Fahrplan/attachments/1003_Building%20a%20Hacker%20Space.pdf

Nie ulega wątpliwości, że istnienie hackerspace w naszym regionie
ułatwiłoby działalność choćby naszych grup (Ruby, Python, PHP, OSM,
Wikipedyści, itd.). Chciałbym też dotrzeć do ludzi związanych z hardware
(zna ktoś jakieś lokalne grupy radioamatorów, elektroników,
konstruktorów etc. ?).

Pozdrawiam,
Filip