[Silesia] Reaktywacja tematu

Filip Kłębczyk fklebczyk at gmail.com
Tue Feb 26 11:14:19 UTC 2013

Witam,

posypuje głowę popiołem, bo totalnie nie miałem czasu ciągnąć temat
hackerspace na Śląsku. Do tematu na pewno trzeba powrócić. W
międzyczasie miałem okazję rozmawiać z ludźmi z hackerspace w Warszawie
i wypytać co i jak, czego się wystrzegać.

Recepta na start jest prosta - musimy zacząć się regularnie spotykać i
to często, żeby coś się mogło urodzić. Przez często rozumiane są
spotkania cotygodniowe, ale spokojnie jak ktoś może tylko raz w miesiącu
a chce pomóc to jest mile widziany.

W związku z tym, że część z nas już działa w jakiś grupach (Python,
Ruby, PHP, OpenStreetMap, Linux, etc.) to sugeruje te spotkania połączyć
ze spotkaniami tych grup. Jeśli chodzi o Pythonowców to w marcu w planie
jest spotkanie o ulubionych edytorach i IDE a to temat myślę łączący
praktycznie wszystkich programistów, ale również adminów.

Wracając do samego hackerspace to arbitralnie proponuje by spotkania
miały miejsce w czwartki około godz. 17:00. Czemu czwartek? Jest to
prawie-weekend a po 17:00 ludzie mają szanse dotrzeć z pracy.

Co do miejsca spotkań to chyba wspominane były Katowice. Jestem w
trakcie rozmów w temacie neutralnego miejsca, które byłoby tam dla nas
dostępne z Internetem dopóki nie "dorobimy" się stałego własnego miejsca.

Sugeruję też żebyśmy sobie wybrali jakiś kanał na IRCu. Kto jest chętny
by się sprawą IRCa zająć i zarejestrować kanał na Freenode?

Co do pierwszego spotkania "w realu", tak byśmy mieli okazję się poznać
i przedyskutować to czy 28 lutego byłby realną datą czy raczej
nastawiamy się na 7 marca? W związku tymczasowym brakiem bardziej
stałego miejsca proponuję "City Rock" na start, chyba, że ktoś zna coś
lepszego (ja tak dobrze nie znam lokali w Katowicach, więc liczę na
feedback).

Pozdrawiam,
Filip