[Silesia] ODP: Re: ODP: Malina HiFi

dlnx dlnx at hackerspace.pl
Sun May 17 21:32:35 UTC 2015

---- Użytkownik Michał Prusek napisał
> ok, cel - tylko słuchanie, nie montaż. Audiofilem nie jestem -
> wyrzucanie morza kasy mnie nie bawi .)

Dobre głośniki to kilka razy mniej pieniędzy niż dobre monitory.

> Aktywne monitory stereo + dobre źródło dźwięku ( podobno malina +
> HiFiBerry już jest całkiem dobrym źródłem ).

Monitory służą do montażu. Chyba wolisz, żeby muzyka dobrze brzmiała, niż żeby leciała przez suche narzędzia do korekcji miksu? Nie sugeruj się hajpem, że hurr durr musisz słyszeć wszystko i da się tylko na monitorach. Realizatorzy dźwięku nie słuchają muzyki na monitorach. Jak myślisz, dlaczego?

> Chciałbym podpiąć pod malinę konsole - HDMI in jeden kabel i video na
> TV + audio na monitory, dodatkowo TV samo audio przez malinę na
> monitory. Z samej maliny
>  radia internetowe, jakieś mp3 itp., filmy.

Wygodniej by Ci było znaleźć puszkę rozdzielajaca audio i wideo z HDMI a później bawić się sygnałami. Raspi potrafi dostać zadyszki od samego pulseaudio (bleh), a Ty pewnie chciałbyś tam wrzucić jacka.

> Malina + HiFiBerry miałoby działać jako łącznik zewnętrznych źródeł
> dźwięku z aktywnymi monitorami.
> Czy takie wykorzystanie maliny jest możliwe?

Jest możliwe, ale rozsądniej byłoby kupić mini PC na x86_64, jakieś media server czy coś, albo mini itx że slotem PCI/PCI-e i dołożyć kartę dźwiękową.

Pozdrawiam ciepło
dlnx

P.S.
Doczytaj na Wikipedii co to topposting i bottomposting.