[Silesia] sprzęt używany, darowizny i inne przyziemne itd...

Paweł pavel at zeslaska.pl
Thu Oct 8 20:40:55 UTC 2015

Bracia w kodzie i sprzęcie.

Dzisiaj rozmawialiśmy o tym, że ostatnio jeden z nas był świadkiem
zbiórki elektrośmieci, w której `poszły na przemiał` sprzęty
z grafikami w Cross Fire (znaczy przynajmniej jakieś c2duo).

W związku z tym, że moglibyśmy jako stowarzyszenie:

1. otrzymać używane sprzęty od ....
2. naprawić lub spróbować naprawić sprzęty otrzymane od anonimowych ludzi
3. moglibyśmy mieć `na stanie` lub nie_zinwetaryzowane sprzęty
4. na `stanowych sprzętach` mieć jakiś soft w wersji akademickiej

mam parę pytań?

Czy można (mogę) dać parę ogłoszeń do `gratka style`, że przyjmiemy
nieużywany/stary/uszkodzony sprzęt komputerowy? *

Czy jeśli coś z tego naprawimy a ktoś przyniesie 3 LCD, ale jeden
sprawny moglibyście skołować? - to możemy mu 1 naprawiony wymienić czy
za symboliczne 2 dychy podarować? [windozy nie dajemy :D]

A jak ktoś nas znajdzie z zawirusowanym kompem - pomożemy?

Czy moglibyśmy/chcemy mieć parę kompów różnej mocy `na stanie`
do wykorzystania do dowolnych celów (może poza redtubem :D)?

Ja bym głosował za jednym sprzętem z windą i darmowym AV
lub "Time Freeze"/sandboxie/virtualbox do testowania crapware.

Czy w związku ze zbliżającym się końcem roku i nowymi budżetami
moglibyśmy się spytać okoliczne firmy o darowiznę w postaci kasowanego
sprzętu (czy salka P4 3Ghz z monitorami 15" LCD pasuje do naszego wnętrza)?

Widziałem mierniki, lutownice - planowany jest warsztat w czerwonym pokoju.
Większość z nas ma już laptopy i piecyków w domu pewnie już nie używa
- ale czy ktoś chciałby naprawić jakiś komp dla babci, rodziców itd.
(i nie ma gdzie itd.) ?

Zdaje się, że sekcja Hardware Development skupi się na uruchomieniu
drukarki 3D oraz systemie autoryzacji otwierania drzwi :P.

Nie wiem czy malinki wchodzą też w tą sekcję czy w Hardware Research
(a "młody technik a`la pan Słodowy - to gdzie pasuje?).

Sekcja software development wydaje się najsilniej reprezentowana :D

---

i pytania prozaiczne:

hardware drewiano żelazny - czy możemy i skąd pozyskać meble?:

biurka, krzesła, lampy, przedłużacze, kable, szafka na żywność suchą,
kredens na talerze i szklanki, lodówka 17l na piwo :P,
mikrofala do zakłócania wi-fi, żyrandole/obudowy na lampy sufitowe.

Słyszałem, że mamy mieć książki - pewnie każdy z nas coś ma co może
donatować dla `studentów` - będziemy mieć półki czy może  klasyczną
biblioteczkę - mebel? Na Nikiszowcu widziałem w kawiarni kredensy białe
różnie wykorzystane.

Kto robi zakupy?

Ręczniki papierowe rolka Queen ze stonki,
płyn do mycia naczyń Kraft - tamże lub Ludwik - ałch*n,
zarówki klasyczne, raczej E27 (sprawdzić za dnia) - casto?,
pianka do czyszczenia sprzętów - stonka
powietrze w sprayu - ałch*n

Dziękuje za uwagę i pozdrawiam.
Paweł

PS.

---
Stowarzyszenie Entuzjastów Komputerów /nazwa/ przyjmie

meble (stoły, biurka, krzesła, lampy).

używany/kasowany/uszkodzony/niesprawny sprzęt komputerowy
w celu kontunuowania i rozwoju działalności.

Prosimy o kontakt pod nr. x0z uzq abc / email
lub wizytę w czwartki między 18.00 a 20.00. tu i tu [adres].
---